Nieuwe winkel

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met voorbereidingen voor de heropening van een bedrijf voor een speciale klant. KvK gegevens wijzigen, Belastingdienst gegevens wijzigen, email adressen etc etc. Daar komt wel een hoop bij kijken. Een van de aspecten is ook de inrichting van een webwinkel en bijbehorende infrastructuur. Natuurlijk moet de webwinkel er mooi uit zien, maar het belangrijkste is natuurlijk dat iemand er makkelijk wat kan kopen. Dus moet je ook makkelijk kunnen betalen. Ideal klinkt ideaal. Maar kost wel € 20 per maand + €0,50 per betaling. Voor een kleine webshop toch wel een bedrag. Nog maar een keer overwegen dan.

Een ander belangrijk aspect is ook dat de bestellingen gespreid moeten worden. Eén bestelling kan wel 30 uur werk zijn, dus daar moet je er geen twee tegelijk van hebben. Dus moet er voorraadbeheer mogelijk zijn. Maar het liefst dat je kan aangeven wanneer je het geleverd wilt hebben en of er dan nog plaats is. Die voorraad beheer is geen probleem. De meeste webwinkels hebben wel zoiets. De bestelling plannen is een ander verhaal. Die is nog niet gevonden.

Ik gebruik nu al een jaar of vijf WordPress voor elke website en waar het jaren terug nog wel eens een gedoe was om het te laten doen wat je wilde zijn er tegenwoordig zo ontzettend veel plugins en themes dat echt bijna alles mogelijk is in 5 minuten googlen.

Al mijn hosting doe ik al die jaren bij I3D.nl Echt een super partij. Ze reageren altijd op servicetickets en hebben me altijd goed geholpen.

Voor de te lancheren website gebruik ik nu Woocommerce. WooCommerce is een template reeks die speciaal is ontwikkeld voor webwinkels. Echt een aanrader!


Comments are Closed

%d bloggers like this: